.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارخانجات پنبه گلستان در خواب

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: سطح کشت استان در سال 53 حدود 188 هزار هکتار بود که این مقدار در سال جاری به 12 هزار و 500 هکتار رسید و 15 برابر کاهش یافته است.

آیت لله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر پنجشنبه رد کارگروه بررسی وضعیت مرکبات، زیتون، پنبه و ابریشم شمال کشور در گرگان افزود: مشکلات بخش کشاورزی محسوس اس و باید به این مسائل به صورت ویژه نگاه شود.

وی اظهار داشت: در 30 سال گذشته مسائل کشاورزی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است درحالیکه این مشکلات در جامعه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان از بالا به مسائل نگاه می کنند، در حالیکه کشاورزی در کشور صرفه اقتصادی ندارد و باید مشکلات را از زبان مردم بشنوند.

به گفته آیت الله نورمفیدی، در سال 53 حدود نیمی از مزارع استان زیر کشت پنبه بود و 60 درصد پنبه کشور در این استان تولید می شد.

کارخانجات پنبه گلستان در خواب

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: کارخانجات پنبه پاک کنی استان همه در خوابند و روبه تعطیلی هستند و باید برای رفع مشکلات این صنعت برنامه ریزی شود.

وی یادآورشد: صنایع روغن کشی استان نیز وضعیت مناسبی ندارند و باید برای رونق دوباره این صنعت در استان تلاش شود.

نورمفیدی ترویج کشت برنج در استان را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: به دلیل محدودیت منابع آبی، ترویج کشت برنج در استان به صرفه نیست و باید کشتهای مناسب در استان ترویج شود.

وی مشکل کمبود واحدهای تولیدی کشاورزی را از دیگر مشکلات فراروی در گلستان برشمرد و گفت: از مجموع 315 واحد بهره برداری این بخش حدود 87 درصد زیر 10 هکتار است.

آیت الله نور مفیدی افزود: اکنون وضعیت کشاورزی به گونه ای است که کشاورزان جان زمین را می گیرند و این موجب از بین رفتن کشاورزی می شود.

امام جمعه گرگان افزود: در حال حاضر سرمایه گذاری و مدیریت در بخش کشاورزی صورت نمی گیرد و این امر موجب تخریب اراضی کشاورزی می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.204 seconds.